مبانی نظری وپیشینه تحقیق عوامل تأثیرگذار بر انتخاب سهام توسط سرمایه گذاران
مبانی نظری وپیشینه تحقیق عوامل تأثیرگذار بر انتخاب سهام توسط سرمایه گذاران مبانی نظری وپیشینه تحقیق عوامل تأثیرگذار بر انتخاب سهام توسط سرمایه گذاراندانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق عوامل تأثیرگذار بر انتخاب سهام توسط سرمایه گذاران مبانینظریوپیش-------
مبانی نظری وپیشینه تحقیق عوامل تأثیرگذار بر انتخاب سهام توسط سرمایه گذاران
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 46
حجم فایل: 180
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 46 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
عوامل تأثیرگذار بر انتخاب سهام توسط سرمایه گذاران
2-4-1- مفهوم سرمایه گذاری
قبل از بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم سرمایه گذاران در انتخاب یک سهام عادی باید با مفهوم سرمایه گذاری آشنا شویم. سرمایه گذاری از دیدگاه کلی، به معنای مصرف پول های در دسترس برای دستیابی به پول های بیشتر، در آینده است؛ به عبارت دیگر، سرمایه گذاری یعنی به تعویق انداختن مصرف فعلی برای دستیابی به امکان مصرف بیشتر در آینده. در سرمایه گذاری، دو ویژگی متفاوت و مهم وجود دارند که عبارتند از: 1- زمان و 2- ریسک. اهمیت این دو موضوع به این علت است که در سرمایه گذاری، صرف پول، در زمان حال صورت می گیرد و مقدار آن معین است؛ در حالی که پاداش حاصل از آن، در آینده به دست می آید و معمولاً با نبود اطمینان همراه است. در بعضی مواقع، ویژگی زمان غالب می گردد (مانند اوراق قرضه دولتی) و در بعضی مواقع، ریسک از نظر اهمیت مقدم است (مانند برگه اختیار خرید) و در مواقع دیگر هر دو مهم هستند (مانند سهام عادی)(دوف - Doff
، 2008).
2-4-2- راهبردهای سرمایه گذاری
دو راهبرد سرمایه گذاری غالب که در بازارهای بورس اوراق بهادار به کار گرفته می شود به شرح زیر است:
راهبرد قدرت نسبی
طبق این راهبرد توصیه می شود سهامی خریداری شود که در دوره گذشته بالاترین بازده را داشته است و سهامی به فروش رسد که در دروه های گذشته پایین ترین بازده را کسب کرده است.
راهبرد سرمایه گذاری معکوس
طبق این راهبرد، توصیه می شود سهامی که در گذشته عملکرد خوبی داشته اند به فروش رسند و سهامی که عملکرد ضعیفی داشته اند خریداری شوند. به عبارت بهتر، توصیه می شود سهامی خریداری شود که در حال حاضر بازار نسبت به آن سهم بسیار بدبین است و سهامی فروخته شود که بازار نسبت به آن بسیار خوش بین است (نیکبخت و مرادی، 1384).
2-4-3- مدل های تصمیم گیری سرمایه گذاران
2-4-3-1- مدل تصمیم گیری اقتصادی عقلائی
در مدل های عقلائی سرمایه گذاران جهت حداکثر نمودن مطلوبیت کل باید تا جایی بخرند که مطلوبیت نهایی آخرین خرید برابر با قیمت شود هر چه قیمت پایین می آید برای برابر شدن مطلوبیت نهایی